• NUO AMATO PRIE VERSLO
LAIMINGAS SOLOPRENERIS
KĄ REIKIA ŽINOTI APIE MOKYMUS:

MIKROVERSLAS

Mikroverslas būna įvairių formų – tai laisvadarbiai (freelancer), solopreneriai (vieno žmogaus verslas) ir amatininkai (įkūrėjas su keliais pagalbininkais). Nors dažniausiai tai yra vieno žmogaus verslas, tačiau jie šiek tiek skiriasi.

LAISVADARBIS

Laisvadarbis (angl. freelancer) – tai asmuo, dirbantis kaip nepriklausomas rangovas, teikiantis paslaugas klientams ar įmonėms pagal projektus.

Laisvadarbiai nėra įmonių darbuotojai; vietoj to jie siūlo savo įgūdžius ir patirtį ribotam laikui arba konkrečiam projektui (ar užduočiai). Jie gali dirbti nuotoliniu būdu arba vietoje, priklausomai nuo darbo pobūdžio ir susitarimo su klientu.

Laisvadarbiai dažniausiai siūlo paslaugas tokiose srityse kaip rinkodara, grafinis dizainas, interneto svetainių kūrimas, konsultavimas, fotografija ir IT paslaugos ir pan.

Laisvadarbiai turi galimybę pasirinkti projektus, kuriuose nori dirbti, nustatyti savo darbo grafiką ir nustatyti savo įkainius už teikiamas paslaugas.

SOLOPRENERIS

Solopreneris (solopreneur) – tai asmuo, kuris vysto verslą vienas, dažnai teikdamas produktus ar paslaugas.

Skirtingai nuo įprasto verslo, solopreneriai darbą vykdo savarankiškai, be jokių darbuotojų ir užsiima viskuo – nuo produkto sukūrimo, paslaugų teikimo ir rinkodaros.

Tačiau, skirtingai nei laisvadarbiai, solopreneriai linkę ne tik suteikti paslaugą / produktą klientams, bet taip pat siekia kurti ir plėtoti savo verslo prekinį ženklą. Tai gali apimti produktų kūrimą, rinkodarą, unikalios vertės pasiūlymo kūrimą ir ilgalaikį augimą bei tvarumą. Jie siekia ne tik trumpalaikės užduoties ar projekto atlikimo, bet ir ilgalaikio verslo plėtojimo.

AMATININKAS

Amatininkas yra asmuo, kuris turi specializuotus įgūdžius, kompetenciją ir žinias tam tikroje (dažniausiai rankinio darbo) srityje.

Amatininkai dažniausiai kuria individualius rankų darbo gaminius ar paslaugas.

Amatininkystė dažniausiai siejama su tradiciniais darbais, tokiais kaip mūrininkai, siuvėjai, medžio apdirbimo specialistai. Tačiau amatai apima ir modernesnes sritis, tokios kaip elektronikos remontas, juvelyrikos kūrimas ar interneto svetainių dizainas.

Amatininkai neretai turi keletą pagalbininkų, todėl dalį darbų deleguoja jiems.

VISUS ŠIUOS MIKROVERSLUS SIEJA KELETAS DALYKŲ!

Šių mikroverslų steigėjai – tai žmonės, kuriems labai patinka ta jų veiklos sritis, jie yra (dažniausiai) puikūs specialistai. Ir jiems patinka dirbti individualiai, jie atsisakė garantuoto mėnesinio atlyginimo ir ėmėsi tos veiklos siekdami laisvės.

Taip pat dažnas jų visiškai nenori kurti didelės verslo įmonės.

LAIMINGAS SOLOPRENERIS

Metodikos autorius

Kalbėdamasis su laisvosiomis mikroverslininkėmis(ais), dažnai išgirstu panašius nusiskundimus kaip ir smulkiųjų verslininkių. Jos ir jie pasakoja, kaip padėdami savo freelance, soloprenerio ar amatininko veiklą tikėjosi, kad tokia veikla joms suteiks laisvę daryti tai kas patinka, dirbti iš kur nori, kokiu nori metu ir užsidirbti. Tačiau realybė pasirodė visiškai kitokia nei tikėtasi. Vietoj laisvės ir lankstumo – pastovus stresas dėl nepatenkintų klientų, nestabilių pajamų, banguojančio darbo krūvio. Kartais atrodo, kad dar va vienas klientas, vienas projektėlis ir viskas pagerės. Tačiau vėl kas nors nutinka, ir tas „pagerės“ nutolsta, streso lygis nemažėja. Kažkas netgi pajuokavo, kad darbas „ant savęs“ suteikia visišką laisvę. Laisvę pasirinkti kurias 16 valandų per parą dirbsi. Dėl to kenčia amatininkų fizinė ir psichologinė sveikata, santykiai su aplinkiniais (šeima ir draugais), kažkur pradingsta motyvacija, gyvenimo džiugesys, net gi gali nutikti ir perdegimas.

Ar yra išeitis iš to užburto rato? Gal stebuklingos piliulės ir nėra, bet tikrai yra galimybė ryškiai sumažinti stresą, persidirbimą tuo pat metu neprarandant (ir net pasididinant) pajamų.

Ar aš galiu tokiems žmonėms ką nors patarti? Standartinė „Nuo Amato prie Verslo“ metodika nelabai tinka, nes šie žmonės nenori būti verslo savininkais. Pamenu, per vieną konferencija viena klausytoja priėjusi pasakė, kad perskaičiusi mano knygą „Nuo Amato prie Verslo. Pradžia“ suprato, kad visai nenori būti verslininke ir, uždariusi savo įmonę, tapo amatininke.

Koks sprendimas? Gal stebuklingos piliulės ir nėra, bet tikrai turi būti sprendimas, kaip  ryškiai sumažinti stresą, persidirbimą tuo pat metu neprarandant (ir net pasididinant) pajamų. Juk tie patys verslo dėsniai veikia ne tik dideliuose, mažuose bet ir solo-versluose (amatuose).

Todėl sudariau specialią programą amatininkams. Ji skirta būtent mikroverslininkams, kurie nori užsiimti mėgstama veikla, be didelio streso ir užsidirbti pakankamai pinigų.

Nerius Jasinavičius

Verslo konsultantas, treneris, efektyvumo fanatas

LAIMINGAS SOLOPRENERIS

Kurso programa

MOKYMŲ PRIDĖTINĖ VERTĖ DALYVIAMS:

  • Praktinė 7 savaičių „on-line“ mokymų programa, specialiai pritaikyta mikroverslams
  • 7 nuotoliniai susitikimai po 4 ak. val. antradieniais nuo 9:00 iki 12:30 
  • Galimybė žiūrėti įrašus net 3 mėnesius po mokymų (pasikartojimui ar negalėjus sudalyvauti)
  • Praktinės užduotys dalyvių veiklai pagerinti
  • Klausimų-atsakymų sesija, praktiniai patarimai

 

LAIMINGAS SOLOPRENERIS PRAKTINIO KURSO PROGRAMĄ SUDARO ŠIOS DALYS:

1. Kaip efektyviai valdyti dėmesį ir laiką
2. Pinigų valdymas, finansinių sprendimų taisyklės
3. Darbų standartizavimas, efektyvinimas ir delegavimas
4. Rinkodara:
a) kaip susikurti konkurencinį pranašumą?
b) kokia Jūsų vertė klientui;
c) kainodara;
d) klientų segmentavimas;
e) geri / blogi klientai.
5. El. laiškų rinkodara
6. Reklama ir pardavimai socialiniuose tinkluose
7. Tolesnių veiksmų planavimas. Kurso apsibendrinimas. Klausimų-atsakymų sesija.

LAIMINGAS SOLOPRENERIS

Mokymų grafikas

2023-10-31 2023-11-07 2023-11-14 2023-11-21 2023-11-28 2023-12-05 2023-12-12
Kaip valdyti dėmesį ir laiką
Amatininko pinigų valdymas, finansinių sprendimų taisyklės
Darbų standartizavimas, efektyvinimas ir delegavimas
Rinkodara: kaip susikurti konkurencinį pranašumą
El. laiškų rinkodara
Reklama ir pardavimai socialiniuose tinkluose
Tolesnių veiksmų planavimas

1. Kaip efektyviai valdyti dėmesį ir laiką

2. Pinigų valdymas, finansinių sprendimų taisyklės

3. Darbų standartizavimas, efektyvinimas ir delegavimas

4. Rinkodara

5. El. laiškų rinkodara

6. Reklama ir pardavimai socialiniuose tinkluose

7. Tolesnių veiksmų planavimas. Kurso apsibendrinimas. Klausimų-atsakymų sesija.